تبلیغات
یا صاحب الزمان ادرکنی

یا صاحب الزمان ادرکنی
اللَّهُمَّ عَجّل لولیکَ الفَرج
قالب وبلاگ
(بسم الله الرحمن الرحیم)
زندگیِ مبتنی بر آواتار اگرچه در حاضر شکل یک بازی ساده را دارد اما در آینده ای نزدیک به یکی از پیچیده ترین معضلات بشر تبدیل خواهد شد.
افراد بر حضور در جهان مجازی(در اینجا منظور عام فضای مجازی نیست، بلکه صرفاً جهانی است که بازی در آن رقم می خورد.) از ساعات عمر واقعی خود استفاده می کنند. کارمند، دانشجو، خانه دار، مدیر، تکنسین و غیره تفاوتی نمی کند، زندگی آواتاری(Avatarian Life) نیروی کار دنیای واقعی را با چالش مواجه خواهد کرد و فردی که روزانه 8 ساعت را صرف زندگی دوم خود کند دیگر توان و انرژی مفیدی برای رسیدگی به کارها و فعالیت های دنیای واقعی را نخواهد داشت.


[تصویر: 1364808109_286539_232.jpg]



در زندگی دوم فرد می تواند آواتار های مختلفی داشته و با آواتار های سایرین در ابعاد گسترده ارتباط بر قرار کند. درصد بالایی از آواتارها چیزی متفاوت از واقعیت صاحب خود هستند، و این یعنی زندگی دوم جهانی است که پایه و اساس آن بر دروغ بوده و کذب است.
فرد برای تشکیل زندگی در این محیط نیاز به یک شریک دارد، پس به دنبال شریک دلخواه خود می گردد، ازدواج کرده و منزلی برای خود تهیه می کنند. در کنار سایر آلودگی ها و مفاسد اخلاقی ِ موجود در محیط زندگی دوم که به طور طبیعی برگرفته از دنیای واقعی غرب و سبک زندگی امریکایی است، بحث روابط جنسی در زندگی دوم شکل نوینی از پرده دری ها و بی عفتی های انسان اومانیسم را به نمایش می گذارد، روابطی که فروپاشی بسیاری از خانواده ها را در غرب رقم زده و معضلی پیچیده را برای مسئولان این جوامع ایجاد کرده است. مرد و زنی که علی رغم داشتن خانواده در دنیای واقعی، در جهان مجازی و در قالب آواتار با یکدیگر ازدواج کرده و رابطه برقرار می کنند، طبیعی است که دیگر فرصتی برای رسیدگی به امور زندگی واقعی شان نداشته باشند. علاوه بر اینها انحرافات جنسیِ حاصل از حضور یک زن در قالب یک آواتار مرد و حضور یک مرد در قالب آواتار زن در روابط جنسی زندگی دوم نیز غیر قابل انکار است.




[تصویر: 286541_201.jpg]
ازدواج آواتاری با حضور مهمانان آواتاری


[/b]

افزایش آمار خودکشی نیز از جمله آثار و پیامدهای زندگی آواتاری است. فرد آواتار خود را براساس آرمان ها، تخیلات و رؤیاهای خویش می سازد، هنگامی که یک نفر به آواتار و زندگی دوم خود خو گرفت و همه روزه ساعت های متمادی از عمر خویش را صرف آن کرد، هنگام مواجهه با من واقعی خویش در دنیای واقعی دچار یأس و ناامیدی می گردد، تنفر از خویش و خودکشی نتیجه ی طبیعیِ این مواجهه است. بالارفتن مفاسد و آلودگی های اخلاقی، افت تحصیلی، عدم بهره وری شغلی، انزوا، مشکلات جسمی، از هم پاشیدگی خانواده و تضعیف بنیان های جامعه و مانند اینها از جمله آسیب هایی است که زندگی دوم در پی دارد.


[تصویر: 286542_505.jpg]

برخی زندگی دوم و آواتارسازی را صرفاً یک بازی می دانند، بازی ای که علاوه بر نوجوانان و جوانان، میانسالان نیز به آن گرایش دارند، اما مشاهده اثرات این زندگی به خوبی روشن می کند که آواتار تنها یک کاراکتر کارتونیِ مجازی نیست. پیشتر اشاره شد که زندگی دوم اساساً برپایه ی دروغ شکل می گیرد، ممکن است دروغ برای بشر غربی تنها یک معذوریت اخلاقی به حساب آید اما برای انسان مسلمان چنین نیست.
در حالی که آواتار نه تنها خود جعلی و کذب است بلکه دروغ، دو روئی و بالاتر از اینها "نفاق" را نیز برای دارنده خود رقم می زند.

«نفاق» در لغت اظهار خلاف باطن است و در شرع اظهار ایمان و اخفاء كفر است. كسى را منافق گویند كه بر خلاف عقیده تظاهر نماید خواه بگفتار باشد یا كردار و عمل، در عرف چنین كسى را دو رو گویند. منافق از ماده" نفق" بر وزن" شفق" به معنى كانالها و نقب‏هایى است كه زیر زمین مى‏ زنند تا براى استتار یا فرار از آن استفاده كنند. به نظر راغب در مفردات و فیومى در مصباح تسمیه منافق از «نفق» به معنى نقب است كه از راهى بدین وارد و از راه دیگرى خارج می شود. (تفسیر نمونه)»

«گرچه نفاق به مفهوم خاصش، صفت افراد بى‏ ایمانى است كه ظاهراً در صف مسلمانانند امّا باطنا دل در گرو كفر دارند، ولى نفاق معنى وسیعى دارد كه هرگونه دوگانگى ظاهر و باطن، گفتار و عمل را شامل مى ‏شود هرچند در افراد مؤمن باشد كه ما از آن به عنوان «رگه‏ هاى نفاق» نام مى‏ بریم. در حدیثى مى‏ خوانیم: سه صفت است كه در هر كس باشد منافق است هر چند روزه بگیرد و نماز بخواند و خود را مسلمان بداند: كسى كه در امانت خیانت مى‏ كند، و كسى كه به هنگام سخن گفتن دروغ مى‏ گوید، و كسى كه وعده مى‏ دهد و خلف وعده مى‏ كند». مسلما این گونه افراد رگه‏ هائى از نفاق در وجود آنها هست، مخصوصا در باره ریاكاران. از امام صادق علیه السّلام مى‏ خوانیم كه فرمود: «ریا و ظاهر سازى، درخت (شوم و تلخى) است كه میوه اى جز شرك خفى ندارد و اصل و ریشه آن نفاق است».(برگزیده تفسیر نمونه، ج‏1، ص: 47)»

«نفاق عقیدتى است، كه آیات منافقین معمولاً ناظر به آن است، مربوط به كسانى است كه در ظاهر اظهار ایمان مى‏ كنند ولى در دل شرك و كفر، پنهان مى‏ دارند. اما نفاق عملى در مورد كسانى است كه اعتقاد باطنى آنها اسلام است، ولى اعمالى بر خلاف این تعهد باطنى انجام مى‏ دهند كه دوگانگى چهره درون و برون را نشان مى‏ دهد، مانند: پیمان ‏شكنى، دروغ، خیانت در امانت و.... (تفسیر نمونه، ج‏24، ص: 177)»


[تصویر: 286544_649.jpg]

با توجه به معنای نفاق، آواتارسازی را در سبک زندگی اسلامی چطور می توان توجیه کرد؟ اینکه بازی است؟ اگر صرفاً یک بازی است چرا باعث فروپاشی خانواده ها و یا خودکشی نوجوانان می گردد؟ بدیهی است که آواتار و زندگی دوم به یک بازی محدود نمی شود، اما عده ای که اغلب از علاقمندان نگاه لیبرالی به انسان و جامعه هستند، سعی می کنند با بازی جلوه دادن آن، آثار مخربش را پنهان سازند.

باید توجه داشت انسان لیبرال پنهان سازی هویت و دروغ را به شکل سنت هرساله تکرار، تمرین و بازآموزی می کند.





[تصویر: 286546_513.jpg][تصویر: 286547_634.jpg]
جشن هالووین – مراسمی مذهبی که ریشه در اعتقادات کهن مردم ایرلند به جهان پس از مرگ دارد، این مراسم پس از ورود به ایالات متحده و گذر زمان اکنون صورت جشنی را دارد که افراد در آن با ماسک ها و شمایل عجیب و غریب ظاهر می شوند
[/b]




[/b]

بر طبق آیات و روایات حتی مال و اولاد نیز از جمله مواردی هستند که سرگرم شدن به آن ها و غفلت از یاد خداوند باعث پیدایش نفاق در قلب انسان می گردد، حال صرف ساعت ها برای زندگی دوم و تزیین آواتار چیزی جز غفلت و فراموشی یاد خداست؟

«در آیات 9 الی11 سوره مبارکه منافقون، مؤمنین را تذكر مى‏ دهد به اینكه از بعضى صفات كه باعث پیدایش نفاق در قلب مى‏ شود بپرهیزند، یكى از آنها سرگرمى به مال و اولاد و غافل شدن از یاد خداست، و دیگری بخل است.
" یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُلْهِكُمْ أَمْوالُكُمْ وَ لا أَوْلادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ ..."

كلمه" تلهى" از مصدر" الهاء" گرفته شده، و این كلمه به معناى مشغول و سرگرم شدن به كارى و غفلت از كارى دیگر است، و منظور از" الهاء اموال و اولاد از ذكر خدا" این است كه اشتغال به مال و اولاد انسان را از یاد خدا غافل كند، چون خاصیت زینت حیات دنیا همین است كه آدمى را از توجه به خداى تعالى باز مى ‏دارد هم چنان كه فرمود: "الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا" و اشتغال به این زینت دل را پر مى‏ كند، و دیگر جایى براى ذكر خدا و یاد او باقى نمى ‏ماند، و نیز غیر از گفتار بى‏ كردار، و ادعاى بدون تصدیق قلبى برایش نمى‏ ماند، و فراموشى پروردگار از ناحیه عبد باعث آن مى ‏شود كه پروردگارش هم او را از یاد ببرد، هم چنان كه فرمود:
" نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ" «2» و این خود خسرانى است آشكار، هم چنان كه باز در صفت منافقین فرمود:" أُولئِكَ الَّذِینَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‏ فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ"
«3».(ترجمه المیزان، ج‏19، ص: 490)»


[تصویر: 286548_114.jpg]


از طرف دیگر خداوند پذیرفتن ولایت کفار را نیز گونه ای نفاق معرفی کرده است. پذیرفتن ولایت کفر اشکال گوناگونی دارد، از معاهدات تجاری و بازرگانی گرفته تا پناهندگی و پذیرفتن سلطه و سیطره نظام های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای. حضور در محیط زندگی دوم و ساخت و ساز در جهانی که ولایت کفار بر آن موضوعیت دارد نیز چیزی جز پذیرش ولایت آنان نیست.

«و این آیه شریفه(آیات 144 و 145 سوره مبارکه نساء) مؤمنین را نهى مى ‏كند از اینكه به ولایت كفار و سرپرستى آنها بپیوندند و ولایت مؤمنین را ترك كنند و سپس آیه شریفه دوم مساله را تعلیل مى‏ كند، به تهدید شدیدى كه از ناحیه خداى تعالى متوجه منافقین شده و این بیان و تعلیل معنایى جز این نمى‏ تواند داشته باشد كه خداى تعالى ترك ولایت مؤمنین و قبول ولایت كفار را" نفاق" دانسته، و مؤمنین را از وقوع در آن بر حذر مى ‏دارد.(ترجمه المیزان، ج‏5، ص: 192)»

برچسب ها: زندگی، مجازی، ضرر،
[ دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 ] [ 09:41 ق.ظ ] [ محب صاحب الزمان ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

الهی به امید تو
السلام وعلیک یا صاحب الزمان
سلام دوستان
امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد
هر وقت یه سری به ما زدین،نظرات و نظر سنجی یادتون نره
یرای برای سلامتی صاحب الزمان(عج) صلوات
ممنون
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب